Blev uppringd av en otroligt arrogant jävel på Svensk Fondservice precis. Sitter hemma med feber och den här jäveln var fräck nog att påstå att jag skulle förlora alla mina pengar om jag inte började att använda mig av deras jävla bluff-företag för att placera min framtida pension. Snacka på utav helvete och när jag sa att jag inte var intresserad så har idiotajäveln fräckheten nog att påstå att jag ska ta det lugnt och sätta mig ner. När den jävla fubbicken påstod att jag var tvungen att använda mig av deras tjänst redan idag, trots att jag inte kommer att ha en vttig inkomst de närmsta två åren då blev jag förbannad och tackade för mig.

599 spänn skulle de ha per år för att placera mina ppm-pengar. Hur jävla korkad får man vara. Säg att jag går i pension om 41 år, då har betalat nästan 25 000 kr för en tjänst som min bank kan hjälpa mig med kostnadsfritt.

Läs mer på råd och rön:

http://www.radron.se/templates/Artikel____2884.aspx

Svensk fondservice och dess 26 årige VD kan dra åt helvete

Fan vad arg jag är på dem!

Svensk Fondservice AB
Registrerat: 2008-03-26
Säte: Stockholm
Vd: Patrik Gunnarsson, född 1984
Webbplats: http://www.svenskfondservice.se
Pris för tjänsten: 579 kronor per år
Anmälningar hos Konsumentverket: 12

Uppdatering dec. 2010.

I och med att så många kommenterar detta inlägg tänker jag hänvisa till ett par andra sidor där detta företag diskuteras.

”Svensk Fondservice – Lurar och vilseleder” på cint. se http://www.cint.se/debatt/ShowPostFlat.aspx?PostID=124686

”Varning för Svensk Fondservice AB” på Camilla Lindholms blogg (märk antalet kommentarer och jämför med försvararna av företaget på denna tråd) http://camillalindholm.bloggagratis.se/2009/08/28/1939554-varning-for-svensk-fondservice-ab/

”Svensk Fondservice?” på Flashback https://www.flashback.org/t704816

”Erfarenheter från Svensk Fondservice?” på familjeliv.se http://www.familjeliv.se/Forum-5-89/m47764482.html

”Avtalsproblem med Svensk Fondservice” på fairshopping.se http://fairshopping.se/opinions/view/3279

”Varning för Svensk Fondservice” på fairshopping.se http://fairshopping.se/opinions/view/5679

”Oseriös rådgivning om pension fortsätter” på Råd & Rön http://www.radron.se/templates/Artikel____3415.aspx

Märk att enligt Råd & Röns artikel har antalet anmälningar till ARN ökat till 18 stycken i mars 2010 samt att det i ett antal fall verkar ha förekommit negativ avtalsbildning, det vill säga att kunderna tvingas förlänga tjänsten även om de inte har gjort ett aktivt val. Agerar seriösa företag på det sättet?